

Var på Stoff og Stil i Oslo og kom over dette stoffet med roser. Det var da jeg fikk ideen til å lage en bomberjakke med blomster patch.


Her er jeg i gang med å nåle sammen jakken, før jeg går i gang med symaskinen. Jeg brukte bare et enkelt bomberjakke-mønster, bare å søke på google så finner man det. Hvis man har en jakke fra før av, som man liker formen på, kan man kopiere mønsteret av den. Rosene klippet jeg ut etter størrelsen jeg ønsket, og sydde de på til slutt.




Jeg brukte lang tid på å finne ut akkurat hvor jeg ville sy på blomstene (akkurat sånne ting er jeg veldig pirkete på), valgte å ha mest på skuldre og rygg. Rosen ble sydd på med tett sikksakksøm (skulle gjerne hatt en broderingsmaskin), og et tips er å lime de på først med tekstillim slik at de ikke sklir når man syr de på.




Resultatet ble en veldig enkel bomberjakke med blomsteraplikasjoner. Ble fornøyd med aplikasjonene og vurderer å bruke det videre i nye prosjekter